Generali Sigorta A.Ş

Aracın Tekeri Seyir Halinde Patlarsa Ne Yapmalı

İlk Yayınlanma: 04.06.2018 Generali Sigorta Son Düzenleme : 15.02.2024

Aracın en önemli taşıyıcı organı olan lastikler, düzenli olarak kontrol edilmedikleri ve kullanımları konusuna hassasiyet gösterilmediğinde; risk faktörü yüksek kazalara sebebiyet verebilir. Bakımları ve kontrolleri düzenli olarak yapılıp uygun aralıklarla değiştirilseler bile, yolda sivri bir sicim ya da taşın lastiklere girmesiyle aşınma olup, inme ve patlamalara neden olabilir. Sürüş halinde kazalara neden olabilecek, trafikte yol alırken kaza riski yüksek olan olaylardan; aracın tekeri seyir halinde patlarsa ne yapmalı? Otomobil lastiklerinin ömrü için en ideal süre 30 bin km yani 2 yıl. En fazla 45 bin olarak düşünülebilir ancak örneğin 70-80 bin kilometreye zorlanan lastikler risk taşır.

Kasko Fiyatını Öğren!

Araba Tekeri Patlaması

Lastiklerin diş derinliği ve hava basıncı, üretici firmanın verdiği değerlerde olmalı. Aracın en önemli taşıyıcısı olan lastiklerin hava basıncı hafta bir kere kontrol edilmeli, araçta hava basınç saati bulundurulmalı. İdeal basınç değeri takip edilmeli; basınç saatindeki değer ile lastik üreticisinin verdiği değerin uyuşması gerekir. Ayrıca araca her binişten önce etrafında bir tur atarak, göz ucuyla lastikleri kontrol etmenin de önemi unutulmamalı. Zira araç park halindeyken tekerlerde inme olmuş olabilir. Lastik dişlerinin düzenli olarak kontrol ettirilmesi önemlidir. Aşırı yüklemenin lastiklerin patlama sebepleri arasında olduğu unutulmamalı. Seyir halindeyken aracınızın tekerinin patlaması halinde en önemli kural sakin olmak. Zira panikle aniden frene basmak ya da direksiyonu aracın patlayan lastiğinin çektiği yöne doğru kıvırmak kaza yapmanıza neden olur. Fren basıncı aniden değil, yavaşça artırarak güvenli bir bölgeye doğru ilerlemeye çalışmalı. Aracın ön tekerleri patladığında, hangi teker patlamış ise araç o yöne doğru çekme yapar. Böyle bir durumda direksiyona iyice sarılmalı ve yol kontrolünü kaybetmemeye çalışmalı. Direksiyonu aracın döndüğü yönün aksi yönüne doğru çevirmeli. Aynı şekilde, arka tekerlerden biri patlarsa da sakinliğinizi koruyup, direksiyona iyice sarılıp, fren basıncını yavaşça artırarak güvenli bir alana doğru yönlenmelisiniz. Uygun bir yer bulup, yanaştığınızda; ilk iş olarak flaşörleri yakmalı ve ikaz işareti koymalısınız. Trafikte başınıza gelecek tatsız sürprizler konusunda önlem almak için sizin için uygun olan en iyi kasko hangisi konusunda detaylı bilgi edinip; araç kasko değeri hesaplamanız yapılırken hasarsızlık kademenize göre yüzde 70’e varan oranlarda hasarsızlık indirimi sunan kasko fiyatı almak için Genarali’ye danışabilirsiniz. Ayrıca kasko poliçe sorgulama konusunda da tramer’den detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Benzer Başlıklar

Dizel Motorlu Araçlarla Benzin Motorlu Araçlar Arasındaki Farklar

Dizel Motorlu Araçlarla Benzin Motorlu Araçlar Arasındaki Farklar

Otomobil satın alırken karşılaşılan en önemli ayrımlardan biri dizel motor ile benzinli motor arasındaki farktır. Zira dizel otomobil ile benzin ile ç...

Devamını Oku
Bayram Tatilinde Yolculuk Yapacak Sürücülere Tavsiyeler

Bayram Tatilinde Yolculuk Yapacak Sürücülere Tavsiyeler

Yılın son yaz tatilini bayrama denk getirenler; yakınlarını ziyaret için yola koyulacaklar… Bayram tatillerinde karayollarına çıkacak araç sayısının n...

Devamını Oku
Trafikte Geçiş Üstünlüğü Nedir? Geçiş Üstünlüğü Olan Araçlar Nelerdir?

Trafikte Geçiş Üstünlüğü Nedir? Geçiş Üstünlüğü Olan Araçlar Nelerdir?

Belirli araçların görev sırasında tehlikeye sokulmaması adına Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından bazı araçlara trafikte geçiş üstünlüğü sağlanmışt...

Devamını Oku