Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği verilerine göre İstanbul’da yaklaşık 5 bin, tüm Türkiye’de ise 16 bin acente faaliyet gösteriyor; sigortacılık sektörünün acentelik tarafında çalışanların sayısı bu rakamlara göre 50 bine ulaşıyor. Sigorta acenteliği açmakta aranan koşullar nelerdir sorusunun cevabı, yönetmelikte gidilen değişiklikle daha bir kolaylık kazanıyor...

Sigorta acenteliği açmakta aranan koşullar, sigorta acentelik şartları konularından önce, ülkemizde hayli gelişmiş ve gözde bir meslek olan sigortacılık sektörü konusunda bilgi edinmekte fayda var. İş yatırımı olarak sigorta acentesi açmak isteyenlerin öncelikle girişimci bir ruhu, gözlemciliğe yatkın bir karakteri ve araştırmacı içgüdüleri olması gözle görünür avantajlar sunacaktır.

Ayrıca bilindiği üzere sigorta sektörünün taşıttan sağlığa farklı kolları mevcut. Dolayısıyla acenteliğini almadan önceden ülkemizde hizmet veren sigorta firmalarını araştırmak ve bu firmaların bayilik şartlarını incelemek önemli bir adım olacak.

Sigorta Acenteliği Koşulları

Acenteliğini almak üzere başvuracağınız firmayı seçip, kendiniz ve ofisinizde çalışanlar için uygun koşulları sağlayabileceğinizden emin olduktan sonra işin resmi prosedürüne başlamaya hazırsınız... Tabii öncesinde Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı tarafından yayınlanan ve 22 Nisan 2014 tarihi itibarıyla birtakım değişikliklere gidilerek, resmi işlemlerin farklılık gösterdiği Sigorta Acentaları Yönetmeliği'ni okuyup, sigorta acentesi açma şartlarının detaylarına da hakim olmak kaçınılmaz bir şart olacak.

Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı tarafından verilen uygunluk belgesi, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'ne acentelik için yapacağınız başvuru, levha kayıt işlemleri gibi bir süreç sizi bekliyor. Bu sürece girişmeden önce bilinmesi gerekenler de mevcut. Buna göre Türkiye’de yerleşik olmak, medeni hakları kullanma ehliyetine sahip olmak, belirli suçlardan hüküm giymemiş veya ceza almamış olmak, önceki ticari faaliyetlerinde iflas etmemiş ve konkordato ilan etmemiş olmak ve tabii teknik personel vasıflarına sahip olmak gibi şartlara uyulması zorunlu.

Yukarıda da bahsettiğimiz üzere yönetmelikte yapılan değişikliklerle: Acentelerin beyan edecekleri mal varlıklarının değeri 25 bin liradan az olmayacak, acenteler mesleki faaliyetleri nedeniyle verebilecekleri zararlardan sorumlu olacak, mevzuata aykırı olmamak şartıyla unvanlarında ilave ifadeler de kullanabilecek,  sigorta ve emeklilik şirketleri durumlarını, yönetmeliğin yayımlandığı tarihten itibaren 6 ay içinde bu yönetmelik hükümlerine uygun hale getirecek.

Diğer değişiklikler ise: Şahıs acentesi sahipleri ve limited şirket müdürleri için 2 yıl olan tecrübe süresi yerine artık 1 buçuk yıl yeterli görülürken; teknik personel deneyim süresindeyse lise-dengi okul ve ön lisans programlarından mezun olanlar için 6 ay aranıyor. Ayrıca 4 yıllık okul mezunları için ise tecrübe süresi artık aranmıyor.

Sigorta acenteliği açmakta aranan koşullar konusunda gidilen değişikliklerden bir diğeri de sigorta şirketi ile acentenin arasında sözleşme yapılması şartı. Yanı sıra belirtilene göre acentelerin olmadığı yerlerde sınırlı sorumlu acentelerin hizmet vermesi uygulaması da kalktı. Eski yönetmelikte bir mekanda sadece 1 acente faaliyet gösterebilirken, bu sayı artık üçe yükseltildi. Sigorta acentesi olmanın şartları nedir konusuna kısa bir ön girişi, yukarıdaki bilgilerle yapmış olduk... Sigorta hizmetleri arasında yer alan ve yolda aracınıza gelebilecek zararlara karşı güvence sağlayan kasko sigortası konusunda ihtiyacınız olan tüm bilgiye ise 7 / 24 Generali aracılığıyla ulaşabilirsiniz.

Kasko Fiyatları