- 16.05.2017
- Güncelleme : 11.10.2023
- Haberler
Generali Grup Global İş Birimleri ve Uluslararası Bölüm CEO’su Frédéric de Courtois, EMEA Bölge Ofisi Yöneticisi Jaime Anchustegui ile birlikte gerçekleştirdiği Türkiye ziyaretinde, Generali Sigorta CEO'su Maurizio Pescarini ile birlikte Grubun global düzeyde ve Türkiye özelindeki stratejisi hakkında açıklamalarda bulundu. Generali Grubun Milano’da açıklanan global stratejisinin ardından Türkiye’ye gelen Frédéric de Courtois, Generali'nin 2016 yılında zorluklara rağmen rekor sonuçlar elde ettiğini, operasyon gelirlerinin 4,6 milyar Euro’yu aştığını ve net karın 2,1 milyar Euro’ya çıktığını ifade etti. Frédéric de Courtois sözlerine "Temel işlerimize daha çok odaklandığımız, varlıklarımızın yönetimine daha büyük bir disiplin getirdiğimiz önemli bir dönemden geçtik. Generali Grup, Daha Yalın, Daha Akıllı, Daha Hızlı olarak belirlenen stratejinin uygulanması ve finansal hedeflere ulaşmak için emin adımlarla ilerliyor. Geçtiğimiz aylarda, bu stratejinin etkili bir şekilde uygulanabilmesi için yönetim ekibimizi güçlendirip modernize bir hale getirdik. Bu süreçte Grubun büyüyeceği ve paydaşlarımızın sermayesini aktaracağımız stratejik piyasalardan biri olarak Türkiye ve Generali Sigorta'yı belirledik" şeklinde devam etti
F. de Courtois Generali'nin karlılık ve performans açısından bakıldığında Avrupa'da sektör liderlerinin arasındaki yerini koruduğunu belirtti. De Courtois "Bu sonuçların yalnızca bir başlangıç olduğunu unutmamak gerekir. Generali'yi, Türkiye'deki paydaşları için de öncelikli bir tercih haline getirmeyi hedefleyen stratejimizle İtalyan kökenli, bağımsız ve uluslararası bir Grup olarak geleceğe güvenle bakıyoruz. Türkiye’deki 154 yıllık deneyimimizle, 3 yıl önce inovasyon, teknoloji ve tutku ile dijital dönüşüm için önemli bir yolculuğa başladık, sektörün en dinamik ve yenilikçi şirketi olarak hala varlığımızı sürdürüyoruz. Bu yolculukta Generali Türkiye'yi Türkiye'deki en genç ve en hızlı büyüyen şirket olarak yükselen bir yıldız haline getirdik. Generali Türkiye, Grubumuzun faaliyet gösterdiği 40 ülkeden büyüme ve yatırım evi olarak görülen 25 ülke arasında seçildi” dedi. Frédéric de Courtois sözlerini “Türkiye'ye insan hayatını aktif bir şekilde korumak ve iyileştirmek vizyonumuz, güncel ve erişilebilir sigortacılık çözümleri için ilk seçenek olma misyonumuz doğrultusunda yatırımlar yaptık. Dağıtım kanallarımızı güçlendirmek için yeni ortaklıklara ve yatırım alanlarına açığız” şeklinde sürdürdü.
Frédéric de Courtois hızla büyümeye devam eden bir ekonominin ve tüketici davranışlarını değiştiren büyük ölçekli bir internet/sosyal medya dönüşümünün olduğunu ve dünyadaki en canlı toplumlardan biri olan Türkiye pazarında büyük fırsatlar bulunduğunun altını çizdi. F. de Courtois Generali Sigorta'yı, Grubun global projelerinin uygulamalarının yapılacağı, fiyatlandırma modülü, Big Data, müşteri etkileşimi ve ürün geliştirme gibi alanlarda inovatif yatırımlar ve dijitalleşme projesi ile yeni çözümlerin sunulacağı önemli bir inovasyon merkezi olarak gördüklerini belirtti.
Generali Grup, Türkiye'deki konumunu güçlendirmek ve yeni stratejinin uygulamasını hızlandırmak için Generali Sigorta CEO ve Genel Müdürlüğü görevine Maurizio Pescarini'yi, Generali Sigorta Yönetim Kurulu Başkanlığına ise Mine Ayhan'ı atayarak yönetim ekibini yeniden şekillendirdi.
Generali Sigorta’da yakın zamanda gerçekleşen yönetim değişimine de değinen Frédéric de Courtois “Maurizio Pescarini’yi yeni CEO ve Genel Müdürlük görevine atayarak Türkiye'deki şirketimize yeni bir enerji katmaya karar verdik. Sigortacılık ve finans alanlarında çeşitli ülkelerde edinmiş olduğu deneyimleri, bilgi birikimi, inovasyon odağı ve güçlü uygulama kabiliyetiyle Maurizio’nun, Türkiye'deki yolculuğumuzun devamlılığına önemli katkıları olacağını düşünüyoruz. Aynı zamanda son derece deneyimli bir yönetici olarak, Generali Sigorta ile Paris Merkezli Europ Assistance Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini yürütecek olan Mine Ayhan’ın bilgi ve deneyimlerinden faydalanmaya da devam edeceğiz” dedi.
Generali Sigorta CEO’su Maurizio Pescarini, Generali’nin Türkiye'deki hikâyesine değindi ve son 3 yılın Generali Türkiye'nin işletme modelinin temellerinin belirlenmesinde önemli bir adım olduğunu anlattı. Pescarini “Sigortacılık çözümlerini doğrudan müşteriye sunan ilk şirketlerden biriyiz. Yenilikçi bir teknoloji platformuna yatırım yaptık ve ana satış kanalımız olan ve böyle de kalmaya devam edecek acente, broker ve bankacılık kanallarımıza da yatırımlarımızı sürdürdük. İlk 5’te olan markamıza yatırım yapmaya devam ettik ve teknik kabiliyetlerimizi önemli bir şekilde güçlendirmeye başladık" dedi. Pescarini sözlerine: "Geçmişte yaptığımız işlerin üzerine yenilerini ekleyerek potansiyelimizi tam hızda ortaya çıkarmamızın vakti geldi. Makro dijital eğilimler Türk toplumunda ve işletme ortamında oldukça belirgin. Brokerlar ve acentelerle olan ilişkimizi geliştirmek, yeni ürünler üretmek ve müşteri deneyimini, bizimle yaptıkları etkileşimleri sorunsuz ve yalın ara yüzle iyileştirmek için bunlardan faydalanacağız" şekilde devam etti.